Cyber Security

Bliv “WHITEHAT” på Vordingborg Fri Fagskole

I linjefaget Cyber Security får du færdigheder i de værktøjer, der skal opspore og forhindre cybercrime, altså IT-kriminalitet.

Forsvarets Efterretningstjeneste og Politiets Efterretningstjeneste arbejder konstant med at afværge cyber-trusler fra fremmede magter. IT-kriminaliteten
stiger i disse år. Trusler mod IT-sikkerheden for borgere, virksomheder og myndigheder i Danmark er meget høj.

For at undgå IT-kriminalitet skal dygtige “whitehats” finde trusler over hele verden og sætte forsvars-it-systemer op mod kriminelle hackere. Whitehats arbejder med cyber-security i den gode sags tjeneste. De er vigtige for samfundet, så borgere kan færdes trygt på internettet uden frygt for at blive hacket.

På linjefaget Cyber Security vil du i løbet af året lære om den tankegang og teknologi en hacker benytter, og om hvordan ”the world wide web” er skruet
sammen.

Du vil lære at kende til mange “Capture The Flag”-kategorier, som er en måde at kombinere Cyber Security med de løsningsorienterede strategier, du kender fra brætspil og gaming.

Du lærer om netværkssikkerhed og metoder til at undgå cyberangreb, om kryptografi og scripting (Bash og Python), web-hacking og reverse engineering.
Ord som ”STRIDE” og ”binary exploitation” bliver helt almindelige ord i dine ører, når du snakker med dine kammerater efter kort tid på vores linjefag.
Der er enorm efterspørgsel efter unge whitehats, der har færdigheder i cyber security.

Så du har gode uddannelses- og jobmuligheder efter dit ophold på skolen.

Der kræves ikke særlige forudsætninger af hverken dig eller din computer.

Så er du klar til at blive whitehat?