håndværks-Camp

2. Marts kl. 13.00

Vordingborg Fri Fagskole
Violvej 3A, 4760 Vordingborg

Vordingborg Fri Fagskole AFHOLDER HåndværksCAMP!

Vordingborg Fri Fagskole arrangerer HåndværksCamp marts 2024.

Det er et tilbud til alle elever fra 7.-9. klasse, som brænder for at lære forskellige håndværk og arbejde i et værksted eller på en byggeplads.

Så hvis du drømmer om at blive klogere på, hvad du vil arbejde med efter 9. kl., er vores HåndværksCamp måske noget for dig.

Vi skal arbejde med forskellige materialer som træ, maling, sten, gasbeton og meget mere.

På Campen får vi indsigt i nogle af de opgaver, der ligger i håndværksfagene, tømmer, murer og maler.

Vi laver de bedste, fedeste og sjoveste byggeprojekter, og som I med sikkerhed, stolt vil vise frem når I kommer hjem.

Der bliver også tid til en masse socialt samvær og hygge, hvor vi skal spille og lege.

På vores HåndværksCamp får du indblik i, hvad det vil sige at være elev og bo på en Fri Fagskole.
Du vil opleve fællesskabet ved at bo sammen med andre unge, og at deltage i forskellige fællesarrangementer.

Så skynd dig at melde til, der er kun 16 pladser.
Det koster kr. 100,- at deltage og beløbet indbetales på mobilepay 96005 ved tilmelding.
Husk at skrive elevens navn på indbetalingen.

Prøv før du vælger

HåndværksCamp er et helt nyt koncept under projektet ”Prøv før du vælger”, hvis formål er at præsentere folkeskolens ældste elever for de muligheder der er, når man skal vælge en erhvervsuddannelse.
Projektet er støttet af Tietgenfonden.

Tietgenfonden

Jobmuligheder!

På HåndværksCamp får eleverne mulighed for at snuse til forskellige jobmuligheder, som en uddannelse på fx ZBC, EUD, TEC og Celf, giver adgang til.

Hvad er en fri fagskole!

En Fri Fagskole er et skoletilbud for unge, der har afsluttet folkeskolen og har brug for et år hjemmefra sammen med andre unge.
Eleverne bor på skolen præcis som på en efterskole.

På Vordingborg Fri Fagskole kan du prøve kræfter med forskellige muligheder, som en erhvervsuddannelse giver.

Det vil sige at vi arbejder meget med hænderne og har en praktisk tilgang til opgaverne.

Hvem kan deltage!

Alle drenge og piger fra 7.-9. klasse kan deltage i HåndværksCamp.

Det kræver ingen særlige forkundskaber - blot at du har gejsten og lysten til at tilbringe tre spændende og sjove dage sammen med lærere fra skolens linjefag Håndværk.

Vi glæder os!

Vi glæder os til at præsentere dig for hverdagen på en fri fagskole, både det faglige i undervisningen og det sociale i fritiden.

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte underviser:

Jens Jørgensen på: jj@vbff.dk

Du kan også kontakte Vordingborg Fri Fagskole på tlf. 55 36 06 36 eller på: info@vbff.dk

Overnatning og forplejning!

Der er overnatning på Violvej 3A - 4760 Vordingborg

Der bliver serveret morgenmad, middagsmad og aftensmad samt diverse snacks til
alle deltagerne på HåndværksCamp.

Du skal medbringe!

Egen dyne/sovepose og sengetøj, tøj til en overnatning, godt fodtøj (evt. også indendørssko til gymnastiksal), håndklæde, toiletgrej, evt. medicin, samt sygesikringsbevis m.m.

Vi har madrasser som du kan sove på.

Vordingborg Fri Fagskole afholder ArtCamp!

Tilmelding lukket Hent folder om HåndværksCamp 2024

Vordingborg Fri Fagskole afholder håndværkscamp!

Start: 1. Marts 2024

Sted: Violvej 3A - 4760 Vordingborg